mahgamweb

مقالات

mahgamweb

مقالات

  • ۰
  • ۰

6 مبحث مهم برای گفتگو و مشاوره قبل از ازدواج یک زوج که نیاز دارند راجع به آنها صحبت کنند.

جلوگیری از مشکلات در اسرع وقت که ممکن است نهایتا ازدواج شما را نجات دهند.
برخلاف اینکه بازخورد اکانت فیسبوک شما از اکانت بقیه بسیار متفاوت است، بایستی توجه کنید که فصل ازدواج و نامزدی کاملا پر از نوسان است. با نگاه کردن به پست های عروس هایی که در لباس های سفید می درخشند، زوج های دست در دست، والدینی که رضایت چهره شان را پوشانده و مهمانان خوشحال- جای تعجب است که چه تعداد از این مردم با همدیگر برای مدت طولانی زندگی خواهند کرد و اینکه آیا آنها در مورد نیازهایشان که می بایست با همدیگر مطرح می کردند، حداقل بر اساس تحقیقات علمی، صحبت کرده اند یا نه!. به طرز وحشیانه ای، قبل از

اینکه عشق رمانتیک پایه ای برای ازدواج باشد- یک تغییر گسترده- که مورخ، استفانی کونز به تاریخ 1700 مطرح می کند- ازدواج مبتنی بر مکالمه بود چرا که پیوند قراردادی بین افراد، اموال و خانواده ها بود ( و ازدواج هنوز یک قرارداد است، همانطور که هر کسی تا بحال طلاق را تجربه کرده است، این مساله را به خوبی می داند).
برای مطالعه بیشتر:

تمرکز ما بر عشق رمانتیک به عنوان پایه ای برای ازدواج یک نقطه ضعف قطعی دارد، چرا که هر چیز که تصویر زیبایی در ابتدای امر به افراد می دهد، چه چیزی است که در مورد پسری که یک سخنران استخدام می کند که به دختر مورد علاقه اش پیشنهاد دهد یا یک حلقه ی نامزدی را در بالای یک کیک فنجانی جای داده است، ممکن است خوشایند نباشد؟چه کسی داستان هایی از دوستانی که سالها آواره شده اند و نهایتا بعد از مدت ها دوران غم، متوجه شده اند که عشق بی پایه ای بوده است، دوست ندارد؟

بسیاری از مکالماتی که نیاز است تا با شریک زندگی آتی خود داشته باشیم، دقیقا اجتناب شده است چرا که غیر رمانتیک هستند. این صحبت ها موضوعاتی را شامل می شود که می تواند دغدغه های موجود در روابط را روشن سازد که عشق رمانتیک باعث می شد تا از دور به این مسائل نگاه کنیم. حتی اگر درصد شکست ازدواج – 40 درصد و یا بیشتر- بخوبی مشخص باشد، همه ی ما مطمئن هستیم که این مساله برای ما اتفاق نخواهد افتاد چرا که عشق ما واقعی و مستحکم است!

هنوز ازدواج مساله ی پیچیده ای باقی می ماند چرا که ما خود موجوداتی پیچیده هستیم. هر کدام از ما دریایی از افکار غیر مترقبه در مورد آنچه که ممکن است به همراه معنی ازدواج آورده شوند، را به ازدواج می آوریم که بر اساس دیده ها، شنیده ها، تجارب یا متناسب با نمونه ی والدین- و افکار ناهشیاری که بر رفتار و عکس العمل های ما تاثیر می گذارد- می باشند. ازدواج مجموعه ای منحصر به خود دارد که یکی از آنها این است که هرچه که در مورد ارتباط شما اشتباه باشد، با بسته شدن عقد ازدواج تثبیت خواهد شد. تحقیقات برخی از پیچیدگی های ازدواج را روشن کرده اند.

به عنوان مثال، مردم فکر می کنند که زندگی با همدیگر در ابتدا به عنوان یک آزمایش خوب است که ببینند می توانند ازدواج خوبی را از پیش ببرند یا نه! من شخصا تایید می کنم که به شخصه خیلی به این روش معتقدم هرچند که در مورد خود من این روش، شروع ازدواج من نبوده است.

به نظر می رسد که زندگی در کنار یکدیگر یک ایده ی محکوم به شکست است، همانطور که تحقیق اسکات و استنلی و همکاران نشان داده است، مردم بجای اینکه واقعا با آگاهی راجع به مساله ی ازدواج بحث کنند، بعد از آن تمایل دارند تا به آرامی قدم بعدی به سمت ازدواج را بردارند. جای تعجبی برای کسی نیست که این گونه ازدواج ها احتمالا بیشتر در معرض استرس و تنش بوده، نوعی از مشارکت که لازمه ی یک ازدواج بلند مدت است را از پیش نمی برند و درصد بالایی از شکست را در پی دارند.

در اینجا بخشی از پیشنهادات من ارائه شده تا 6 موضوع را که هر زوجی بایستی بعنوان مشاوره قبل از ازدواج برای محکم کردن رابطه راجع به آن صحبت کنند، شامل می شود. این پیشنهادات بر اساس تحقیقات من حول مساله ی ازدواج و طلاق می باشد (همچنین فکر می کنم در این زمینه تا حدودی صاحب نظر می باشم چرا که بیش از یکبار ازدواج کرده ام).

ادامه مطلب مشاوره قبل از ازدواج.

  • ۰۱/۰۹/۲۹
  • mahgamweb mahgamweb

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی