mahgamweb

مقالات

mahgamweb

مقالات

  • ۰
  • ۰

مشاوره ازدواج

مشاوره ازدواج یا زوج درمانی، نوعی روان درمانی است. مشاوره ازدواج به هر زوج کمک می کند تا برای بهبود رابطه،علل مشاجراتشات را دریابند و برای رفع آن بکوشند. با کمک مشاور ازدواج، می توانید برای ترمیم رابطه یا راههای جدا شدن از هم تصمیم بگیرید.

مشاوره ازدواج غالبا توسط متخصصان درمانگر مجاز که به درمانگران ازدواج و خانواده معروفند فراهم می شود. این متخصصان دارای مدرک لیسانس یا بالاتر هستند–و توسط نظام روان شناسی و مشاوره به آنان گواهینامه اعطا می شود.

مشاوره ازدواج غالبا یک دوره ی کوتاه مدت است و عمدتا شامل هردو زوج است، اما اغلب اوقات تنها یکی از زوجین با درمانگر همکاری می کند. با این حال، طرحهای خاص درمانی بستگی به وضعیت ارباب رجوع دارد.
مشاوره ازدواج حتی وقتی رابطه ی صمیمانه ای بین زوجین حاکم است–چه غیرهمجنس گرا چه همجنس گرایان، متأهل یا مجرد- می تواند به آنها کمک کند.

اهمیت مشاوره ازدواج

برخی زوجین در پی مشاوره ازدواج هستند تا پیوندشان را از آنچه هست مستحکم ترکنند و فهم بهتری از یکدیگر بدست آورند. این مشاوره همچنین کمک می کند تا هر دو زوج برای ازدواجشان برنامه ریزی کنند. مشاوره ی پیش از ازدواج به آنان کمک می کند با کسب فهم عمیقتری از همدیگر، مانع از اختلافات قابل پیشگیری شوند.


با این اوصاف، زوجین برای بهبود بخشیدن به رابطه ی مشکل دار است که به دنبال مشاوره ازدواج می روند. شما می توانید از مشاوره ازدواج در رفع بسیاری موضوعات خاص، از جمله موارد زیر کمک بگیرید:


●مسائل ارتباطی
●مشکلات جنسی
●مشاجرات درمورد تربیت بچه یا در پی تشکیل خانواده ی حاصل از ازدواج مجدد
●سوء مصرف مواد مخدر
●مشکلات مالی
●خشم
●خیانت

مشاوره ازدواج همچنین در تجاوزهای خانگی، کمک کننده است. اگرخشونت تا جایی پیش رفته باشد که شما را می ترساند، مشاوره به تنهایی کافی نخواهد بود. برای حفاظت از خود در موارد اورژانسی، با پلیس تماس بگیرید یا با پناهگاهی در محل خود، یا با مرکز بحران در ارتباط باشید.

ادامه مطلب را در مشاوره ازدواج بخوانید.

 

  • ۰۱/۰۹/۲۹
  • mahgamweb mahgamweb

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی